BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Sicilija per 7 dienas

Kadangi išvykimas į kelionę pernai per mokinių rudens atostogos pasiteisino, nusprendėm ir šįmet pasinaudoti tuo laikotarpiu. Svarstėm vykti į Legolendą Danijoje, bet, galiausiai, pasidavėm tėčio svajonei apie neatrastą Italiją.
Taigi. 7 nakvynės skirtinguose miestuose. Skirtingi keliai – tai per tamsius 3 km siekiančius tunelius, tai per aukštus tiltus, kybančius virš bedugnių, tai serpantinais. Skirtingi miestai – jaukūs mažučiai siauromis gatvelėmis ir dideli, apšiukšlintomis gatvėmis. Visi klausia, ar patiko, ar gražu? Atsakyčiau – patiko, nes buvo visko tiek daug ir įvairaus, tačiau… gyventi ten tikrai nenorėčiau. Nevienodas reljefas, kalnai – ne man (juolab Vyresnėlei, kuri antrą dieną jau vėmė). Gražu, bet tik prie laukinės jūros, ar nuo stataus skardžio, kur nematyti, kad žmonės šiukšlina (Vyresnėlė jau antrą dieną bjaurėjosi netvarka aplink).
O italų gyvenimo būdas išvis nesuderinamas su mano vaikų režimu. Ta siesta nuo 14 iki 19 val. man pačiai patiktų (nedarbo ir pietų miego prasme), bet kai beveik iki 20 val. negauni vakarienės, tai jau ima erzinti. Mažėlė paskutinį vakarą užmigo man ant kelių taip ir nesulaukus picos. Beje, maitinosi dukros tik pica, risoto ir makaronais. Ir tai, kiekvienoje vietoje risoto buvo vis kitoks – tai su pomidorų, tai su kažkokiu rudu padažu, o skaniai kirto jos tik baltą su jūrų gėrybėmis. Beveik kiaurą
parą veikiančios bandelinės jų nesudomino – Mažėlė iš viso kategoriškai nieko nenorėjo ragauti (nuo vieno pyragaičio nuvalgė tik žemuoges), Vyresnėlė paragavo krosanto, bet liko nepatenkinta. Beje, jų įdarai tiesiog neįmanomai saldūs ir riebūs. Kaip tie italai nesustorėja nuo tokio maitinimosi?
Pati džiaugiausi, galėdama atsivalgyti jūros gėrybių, kurių stebėtinai daug buvo dedama ne tik į risoto, bet ir ant picos.

Aplankėm:
1. Trapani. Atskirdom. Pasivaikštinėjom pajūriu palei miestuko sienas.
2. Paceco šalia Trapanio. Ieškojom druskų malūnų. Neveikiantys, palūžę, nors visgi gražūs iš tolo.
3. Erice. Pasiekėm funikulieriumi iš Trapanio. Įspūdingas vaizdas kylant per saulėlydį. Miestukas apjuostas mūro siena, su siaurutėmis gatvelėmis. Norėtųsi visas išvaikštinėti išžiūrinėti, kaip gražų labirintą.
4. Ereklea Minoa. Apžiūrėjom teatro liekanas, kurių bemaž nematyti, bet užtat pamatėm net 5 driežiukus. Nuostabaus grožio įlanka apačioje prie baltos uolos. Maudėmės ir vaišinomės jūrų gėrybėmis čia pat pajūryje esančioje užeigoje.
5. Agrigento šventyklų slėnis. Nors iki šiol nemėgau griuvėsių, ši vieta sukėlė įspūdį. Beveik 4 km plote daug didžiulių statinių, skulptūrų.
6. San Leone. Nedidukas miestukas. Tiesiog pernakvojom, tamsoje pasivaikščioję pakrante.
7. Enna. Pirmas iššūkis užvažiuoti į aukštą statų kalną. Senovinė gynybinė pilis, iš kurios 20-ies bokštų likę tik 6. Įspūdingi vaizdai iš bokšto. Gidas įsisiūlė papasakoti nemokamai, bet po to paprašė arbatpinigių. Išvažiuoti iš miesto siauromis gatvytėmis nebuvo paprasta, laimei, važinėjom „Smartu“, o ne savo „Audi“.
8. Piazza Armerina su garsiomis moziakomis liko nepasiekta dėl uždaryto kelio. Nusprendėm negaišti laiko ieškodami aplinkelio per kamščius.
9. Katanija. Didelis purvinas šiukšlingas miestas su daugybe rūkstančių pečiukų gatvėse, kuriuose kepami kaštonai. Paragavom. Patiko tik man. Pravažiavom traukinuku per centrą. Prisimenu tik dramblio fontaną ir kažkokį gražų Belinio parkelį.
10. Etna. Įkopėm į pačią viršūnę – automobiliu-funikulieriumi-autobusiuku. Įdomu buvo stebėti, kaip temperatūra nuo 20 pamažu vis krinta iki 3. Milžiniškas juodas kalnas. Nesuprasi, ar jis kažkur rūksta, ar tai vien debesys aplink. Vienoje vietoje gidas pasiūlė paliesti, žemė buvo šilta. Daugiau įspūdžio paliko krateriai.
11. Sirakūzai. Švarus miestas, nepaisant to, kad nemažas. Jokių įkyriai prekes siūlančių arabų ir juodaodžių, kaip dideliuose miestuose. Miesto centre – švarus balto marmuro grindinys. Gyvenom viešbutuke su vaizdu į neįprastą šiuolaikinę bažnyčią – piramidės formos su Kristumi aureolėse viršuje. Miesto centre esantis sodelis su milžiniškais medžiais ir tvenkinyje augančiais papirusais tikrai užburia. Archimedo parke buvo smagu palandžioti po uolų skyles, pašūkauti Dionizo ausyje.
12. Aci Castello miestukas priešais Ciklopų uolas. Pietavom pajūryje, žvelgdami į tas keistas smailas uolas. Pasivaikštinėjom molu.
13. Savoca. Mažutis miestelis ant labai stataus skardžio. Visų kaimynų namukai skirtingame aukštyje. Nors apžvalgos aikštelėje skelbiama, kad čia filmuotas „Krikštatėvis“ ir pardavinėjami atitinkami suvenyrai, nesijaučia įkyraus turizmo, tarsi vietiniai čia gyventų ramiai savo gyvenimą.
14. Taormina. Apsistojom viešbutyje su vaizdu į Isola Bela (gražiąją salą). Vakare pasivaikščiojom miesto centre, bet nieko įdomaus nepamatėm. Ryte nubridom į tą gražiąją salą, bet neradę tinkamo išsilaipinimo, parbridom atgal. Pasimėgavom saule, deja, dėl akmenuoto dugno ne itin pavyko pasimėgauti vis dar šilta jūra. Vyras įsipjovė koją. Vyresnėlė džiaugėsi radusi mažytį krabuką.
15. Capo d’Orlando. Sustojom papietauti pajūryje. Graži vieta. Rami jūra. Pro šoną netikėtai praėjo Simas su Oksana ir vežimėliu.
16. Kaimelis šalia Castelldacia. Pasirinkom šį miestuką nakvynei, nes jis buvo arti Palermo, o aš vis dar svarsčiau, gal verta bus į jį užvažiuoti. Tai buvo prasčiausias pasirinkimas – miestas man pasirodė labai šaltas ir nykus. Į Palermą nusprendėm nevažiuoti, nes nenorėjom patekti į kamščius, o ir dideli miestai po Katanijos ir Taorminos visai nebetraukė dėl netvarkos.
17. Carini Bioparkas. Gražus zoosodas su egzotiškais ir naminiai gyvūnais. Be to, auga ir egzoitiški medžiai – paragavom mandarinų ir datulių. Labiausiai patiko bendraujantis kupranugaris, šimpanzės (kadaise buvusios cirko artistėmis). Viena dalis poarke apauginta dideliais tropiniais augalais, tarp kurių slepiasi didžiuliai dinozaurai. Tiesa, jie nejuda, kaip Lietuvos dinoparke.
18. Grįžom į Trapani, iš kur rytą išskridom namo.